Wednesday, May 19, 2010

pandangan mata yang menipu...


dua malam sudah aku bertandang ke sebuah rumah
corner lot dua tingkat, kereta mercedes parkir di garaj
"sekejap ya,pakcik saya ke masjid,lagi 5 minit balik la dia"

erm,ok...

"saya pun dulu belajar di um,ambil usul fiqh..tapi x pernah mengajar pun..terus buat bisnes ni

kalau nak cross bidang untuk master or phd, kena ada basic yang kukuh,

sama juga la kalu nak buat apa2 pun,tapak mesti kuat, kerana bila kita dah diatas, walaupun ada sokongan yang kuat,tapi kalau tapak x kuat,dia akan roboh,xkan stabil.."

yup

"ambil contoh tarikat la, bla3...."

pagi, aku terbangun dari lena

meneruskan kehidupan di kotaraya ini,

teringat hadis yg. aku baca lepas subuh tadi,
'memandang kepada tempat yang elok daripada tubuh perempuan itu seperti anak panah yang beracun daripada anak panah iblis.maka barangsiapa meninggalkan dia kerana takut akan Allah Ta'ala nescaya memperasa akandia oleh Allah Ta'ala akan kesedapan amal ibadah yang menyukakan ia akandia'
oleh al-hakam daripada huzaifah r.a dengan sanad sohih

erm, menundukkan pandangan...pagi tadi dah terlambat nak ke ofis boleeh la,x dan nak toleh kiri kanan
coz nonton MHI jemput u.hasrizal discuss pasal keluarga vs kerjaya.

pesan ustaz
"ibubapa kena slalu cakap dengan anak,and have a qualiti time dalam kesempitan masa dan tekanan kerja"
kata sorang penerima noble prize..how to make the world in peace?
the answer is "go back your home and love your family"

sabit dengan hadis sohih, sebaik2 kamu ialah yang baik terhadap keluarganya..

No comments: