Saturday, May 8, 2010

Islam & Politik

Politik adalah sebahagian daripada Islam yang telah dibawa oleh Nabi saw malah perjuangan baginda saw diwarnai oleh gerakkerja politik sehingga tertegaknya Negara Islam pertama di Madinah al Munawwarah . Pengurusan , pentadbiran dan pemerintahan Nabi saw juga berpusat di Masjid an Nabawi .

berpolitik di masjid???

Memisahkan Masjid daripada politik dan aktivitinya yang benar dan tulen mengikut ajaran Islam adalah satu percubaan untuk mensekularkan ummah dengan menjarakkan urusan politik daripada agama .

Tindakan memisahkan politik daripada masjid hanya menjadikan politik itu kotor kerana terpisah dari ruh agama . Sebetulnya inilah yang sangat diinginkan oleh ahli – ahli politik sekular agar politik mereka bebas dari pengaruh masjid yang mengingatkan mereka kepada syurga dan neraka serta dosa dan pahala .

aku tak suka!!!!

bukankah politik itu sebahagian dari apa yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw..?
walau pun aku ni bukan baik sangat dan kurang amal sunnah nabi, tapi aku benci orang yang x suka politik atau cuba mengasingkan politik dari agama dan kehidupan. bukan aku benci orangnye, tapi aku benci kejahilannye atau kalau dia pandai prinsip hidup dia...

aku pun...

aku pun x suka nak politik2 nie sebenarnye, ada orang bagi alasan tak minat, ada kata buat ape nak penat2, ada kata 'ko ni x tau bersyukur ke..asyik nak menentang jer'

abis tu syariat islam x tertegak lagi, nak bising ape..buat la bagi boleh...hehe geram2

No comments: