Wednesday, December 2, 2009

mencari yg tiada jual belinya...

hari ini...
aku tersua lagi dengannya..
cantik, kali ini lebih cantik..
sudah lama dia tidak mengenakan baju kurung..
rindu ku pada dirinya yg dahulu terubat...
kan bagus baju kurung, dari pakai seluar jeans denim dan t-shirt
erm...

jodoh dan pertemuan di tangan Tuhan,
bertemu memang selalu...tak aku rancang pun..
namun jodoh...
kau telah memilih jalan sendiri..
mungkin ucapan ku lama dulu itu jika masih kau ingat, hanya bebenang halus yg mengikat diri mu..
rapuh dan hampir x terlihat..

dunia2...

tergelak lucu dalam hati bila zul tercungap2 selepas menunda moto aku dari BHP ke blok 21..
boleh pulak skuter tu x idup lepas aku pi pam tayar...
bateri kong kot...
penat aku bukak sane sini, namun enjin x idup...

teringat aku sehari sebelumnya, kt sg. buloh kt blakang pej. PPK kuala slangor tempat kak sepupu aku bekerja, ade sebijik moto RXZ ni yg cuba menunda kereta saga lama...
pergh, x berasap2 pulak ekzos dia muntah..
aku rasa kalau ade pertandingan 'mat rempit soleh' la, mamat tu boleh jadi finalis...

lpas pulang jer dari kelantan beraya aji kt sana,
esok harinya aku terus tegak ke kuala.
keluar pintu P.J, lalu 16, naik NKVE enter damansara, trun exit setia alam/meru, tembus kapar straight sampai pekan sg. buloh, masuk lorong kanan sebelum petronas,jalan kecik sebelah bengkel
rumah ade bendera malaysia plus umno...

berehat...
kemudian makan..
ah, dah lama x rasa masakan kampung macam nie, cuma xde sambal belacan jer..
segan pulak nak mintak..
"nah, ni rezeki korang la kali ni, makan ye mak masak..adik2 ko ni xpe diorang dah slalu makan.."
bicara ibu angkat berbahasa
"baik, trima kasih mak..." balas kami berdua serentak..
sup kaki lembu yang menggoda sudah di depan mata..air liur kami meleleh...(sebenarnye x, cuma nak sedapkan cerita jer..)
nasi dan lauk lain yg telah dihidang oleh ucu dan uda tadi kami jamah bersama sup gear box.

erm...sedapnyer...nikmat rezki Tuhan beri bulan2 haji nie...
"ucu yang masak ker?" uji aku sewaktu dia mengemas meja makan...
adik angkat perempuan ku ini yg sedang menunggu keputusan PMRnya pantas saja menjawab
"bukanlah, mestilah mak yg masak"

petang itu....
lagi kak long pula menjemput ke rumahnya, nak celebrate ari jadi anaknya yg ke-4,si kecil hero sorang nie..
dijamu pula mihun, kek dan dilayan mcm VIP pula...ape tidaknye tetamu2 lain adalah berempat belas kanak kanak berumur bawah 14..aku dan jay saje yg jadi kanak-kanak purba..

2 be con..

No comments: