Wednesday, October 12, 2011

Bermimpi Si Gadis Jelita


Suatu tengah malam, aku bangun dikejutkan mimpi sendiri..
seorang wanita yang cantik jelita mendatangi aku..
namun, sugul dan sedih sahaja air mukanya yang manis itu..
lalu aku bertanya "Siapa anda?"
lantas wanita itu menjawab "akulah solat mu"
tersentak...
"kenapa kamu bersedih hati?" (x boleh tengok perempuan cantik sedih2 ni..)

"aku bersedih kerana kamu melaksanakan diriku seolah2 kerana terpaksa, seperti aku ini tiada harga diri..kamu anggap diri ku sebagai beban yang menyusahkan bagi mu.."

terkesima..

"kamu mendirikan aku lebih kerana ingin 'membalas' jasa Tuhan memberi kamu kehidupan"

"tapi..itukan aku ingin bersyukur.."

"kau tidak ikhlas!"

erm..jadi, wahai gadis jelita lagi perawan, bagaimana bisa aku mengembalikan senyum di wajah mu itu?" lantas aku bertanya mencari solusi

"yaitu kau mendirikan daku dan memelihara akan diriku dengan khusyuk ya'ni tetap hati mu padaku, kemudian tiap2 sudah kau mendirikanku, bercita-cita pula dirimu hendak mengerjakan diri ku buat kali yang keduanya...
dan demikianlah selama-lamanya..."

1 comment:

ct cucubi said...

sy bermimpi jumpa leleaki yg sedih..