Sunday, March 21, 2010

membina keyakinan diri...


last weekend aku dipelawa untuk menjadi moderator forum...
aku tidak menolaknya..
ahhhh..betulkah itu bukan aku yang aku..
aku yang aku sekarang tak suka buat 'keje2' mcm nie..biasanya la kalu diminta i'll refuse the request like dat...
walaupun tidak aku nyatakan persetujuan...erm...perlukah mengubah polisi diri sekali sekala??
dulu, bukan x pernah pegang microfon..
skolah rendah johan bercerita tyme darjah 4, kisah nabi nuh..tapi aku dah cakap awal2 x nak wakil sekolah kalu menang, pastu ustazah tyme tu paksa gak aku pi bertanding, soh naik van ngan pakcik parlan (tukang kebun skolah yg. mmg otai) utk pi bertanding..
konon mewarisi bakat akak aku la..
tapi...
aku telah menumbuk ustazah yg memegang lenganku kala itu (minta maaf ustazah walau di mana kau berada, walau namamu tidak ku ingat tetapi wajah kecewamu x pernah ku lupa,hahaha..)
x sakit pun aku tumbuk, time tu kecik lagi, ustazah pulak pakai baju berjela-jela..
aku plak terus ke padang nak main bola ngan kawan coz waktu tu waktu PJK

"ko x pegi ke fit?"

"ah, malas la aku..baik main bola"

dua tahun berselang, aku darjah 6..
kali nie kena wakil skolah dalam pidato piala diraja pulak..
nak x nak kena gak terima ajakan cikgu syaifudin yang garang tu..aduih nanti dia repot kak mak aku susah la, dah la rotan membe aku yang isap rokok selambe jer..
dah kantoi,(padan muka darjah 6 dh isap rokok kt skolah sape suruh?)
training punya training,
tup2 hari pertandingan dapat undi pertama da aku...cis, tangan cikgu memang xde 'ong' la cabut undi tadi...
ape lagi, lintang pukang gak la isi aku, lagi2 time bahagian 'pidato spontan'
erm..
skolah menengah..terlalu ramai budak2 yang power, dah nama pun skolah asrama..
tapi ade gak la aku try siket2 join forum, pantun, dan bahas..tapi x wakil sekolah la..
lagi best main takraw & bola keranjang, kalah tapi puas....
paling best dah mendebarkan jiwa..jadi hero plak dalam video klip 'up town girl' and 'all or nothing'...pergh, dak2 ni memang nak kenakan aku la..bagi alasan nak fokus dalam pertandingan inovasi reka boat solar la..hape la..
last2 aku gak yang jadi presiden kelab fizik...
next level..
kat PLKN plak terjadi pengarah sketsa..dah semua mati kutu, buntu idea..
sketsa nak kena persembah petang, pagi tu group BRAVO x de pape lagi...
masuk pulak UM...
aku lagi suka jadi krew teknikal..
hah, 1st year dah jadi 'mangsa' senior2 rakam ucapan NC, dato' rafeah salim, aku rasa itulah ucapan dia yang paling best dan paling x boring yang pernah aku dengar
ye la, ade suruh rakam sejam xguna stand...terpaksa lah aku fokus...
dll ade la........malas nak story..
so macam mane, terima ke tolak???
kawan2 seangkatan, sebaya..
dah keluarkan kertas kerja, jadi motivator untuk warga emas, dijemput bagi kuliah di sekolah, tubuh konsultan, daftar syarikat, daftar ngo...
erm, skali sekala ape salahnye kot..hehe belum cuba belum tau...

No comments: