Thursday, September 25, 2008

dari meja la phewiit..

syukur ke hadrat Ilahi kerna dapat ku kecapi lagi Ramadhan pada kali ini walau x sesempurna mana...raya lagi 5 hari dan bebudak kolej pon ramai yg dah balik umah,ak termenung sendirian..kebosanan hingga ak terkenang kisah silam(x silam mane pon,crite ttg awal sem itu ari), so biar ak story cket na..
sesi ni (08/09) ak bangga gak la dapat join gerai konvo la phewitt 4th'08
antara projek yg x penah aku join tyme 1st n 2nd year...
lepak kt grai tiap2 malam, pastu pegi pasar borong selayang ngan atong..ni part yg paling best skali, biar aku story sket..
ari pertama p pasar borong xde sape nak volunteer coz mostly junior
so aku yg ade kelas penoh esoknye (isnin) dgn amali pon memvolunteerkan diri ini...dipendekkan crite pasar borong pukul 4:30 pagi 2 terasa macam pukul 10 pagi, punyelah ramai manusia
boleh pulak on da way nak balik 2 ktorang (atong,romong n aku) cocok kereta bomba...
jeng3..skali kreta bomba 2 pon menghala ke UM da,aku ingat um terbakar skali nak tangkap pencuri besi yang nyorok dalam longkang besar depan masjid ar-rahman la...
malam2 mendatang pon sama je
lepak sampai budak2 ni sume balik (dengan muka keletihannye), aku pon sambung keje jadi pak guard kt grai tok jaga barang2 ditemani abang khai
pastu ktorang bosan2 ktorang maen kad
sape kalah kena buat air..
malam last yg esoknye ari sabtu,aku dan atong dah tertido pengsan tapi nasib baek la si apit 2 kejot ktorang pkul 4.30 pagi untok p beli barang basah n kering..fuh kalau tidak ari sabtu 2 memang x beniaga la gerai 4th jawabnye..
aku dan atong yg menjadi gandingan yg mantap skali lagi memecahkan rekod masa terpantas p beli barang(coz dah ari terakhir,dah expert dah) siap sempat pegi NSK lagi beli roti...
haha,cakap pasal roti ni teringat plak aku dengan roti canai gerai PERMADAH yg dah bukak seawal 7.05 pagi setiap hari..
pompuan dol, pompuan yg tebar roti canainye (2 yg ak slalu beli tiap2 pagi sebelum sapu samapah kt depan gerai)
makan sambil menunggu kehadiran syift pertama budak 4th yg x kunjung tibe kerna dah balon abis kaw2 nye malam tadi..
banyak kenangan pahit dan manis yg ditempuhi bersama dalam projek 'tangkap muat' ni
susah senang bersama dapat mengeratkan hubungan kami...x pernah lagi ak enjoy mcm ni run mane2 projek (iye ke..?) b4
lastly, thanx 2 apit yg jdi pengarah yg spoting abis...tidak lupe juga kepada abang li yg sudi menjadi tukang masak skali gus key player dalam la phewiit dis tyme...
forth college........yyeeezzzaaaa!!!

No comments: